RssFacebook
Pages Menu
Categories Menu

CÉGES BLOG de hogyan?

Céges blog: hogyan, milyen és miért legyen?

Az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a napi kommunikációban nem tanácsos csak a közösségi oldalakon, vagy a cég hivatalos weboldalán tevékenykedni, mivel új ügyfeleket, érdeklődőket a manapság gyorsan fejlődő blogolással is szerezhetünk. A vállalkozók többsége azonban idegenkedéssel tekint a személyes kommunikáció ezen formájára, mivel nem ismerik azokat az alapvető lépéseket, trükköket, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan vezethetjük online naplónkat. Szakértőnk ebben a témakörben ad most tippeket.

Olvasás/Kutatás

Keressünk más blogokat/bloggereket (külföldi és magyar), abban a témában, amit cégünk is képvisel. Így figyelemmel kísérhetjük a „konkurenciát” és inspirációt is szerezhetünk, valamint követhetjük a trendeket. Iratkozzunk fel blogokra akár RSS-en vagy (ReallySimply Syndication) e-mail-en keresztül (így azonnal értesülhetünk az újdonságokról)

Kommentelés

Járuljunk hozzá az általunk követett blogok tartalmához, a beszélgetésekhez kommenteken keresztül. Növeljük a cikk értékét – osszuk meg, tegyünk hozzá tartalmakat, adjunk hozzá hasznos linket, ellenvéleményt/véleményt, és ami talán a legfontosabb, hogy válaszoljuk meg kérdéseket

Így viszonylag könnyen bekerülhetünk a blogoló közösségbe, észrevesznek és követőinkké válhatnak más bloggerek és a SEO szempontjából sem mellékes a blogunkra mutató linkekre tehetünk szert.

A blog készítése

Találjuk meg a számunkra megfelelő blog „motort”: több lehetőség közül is válogathatunk, mint a Drupal, Joomla, TextPattern, vagy a legtöbbször ajánlott WordPress. Választhatunk azonban külső blogszolgáltatók is, mint a blog.hu, a freeblog.hu, vagy a Google tulajdonában álló blogger.com. A külső szolgáltatók esetében egy rövid regisztráció után azonnal létrehozható a blog, nem igányel sem programozást, sem speciális webfejlesztői ismereteket.

Gondosan válasszunk URL-T!

A blog „linkje” azaz az URL, ez a jó blog „alapja”. Győződjünk meg róla, hogy biztosan jó URL-t választottunk, fontos a beszédes, könnyen megjegyezhető URL használata. Jobban mutat hivatkozásként, nagyobb a visszatérés és megtalálhatóság valószínűsége. Az sem mellékes körülmény, hogy a blog URL-je lehetőleg illeszkedjen a blogunk és ezen keresztül cégünk profiljához. (pl: egy állattenyésztéssel foglalkozó cégnek a sertestarto.blog.hu, vagy nyultenyeszto.freeblog.hu, stb.)

A blogunk címe: Vonzza az olvasókat!

A blogunk címe (nem keverendő az URL-el) lehetőleg vonzza az olvasókat. Lehet vicces, vagy csábító, (pl.: „GoDaddy 16 lépése: Az esztelen marketing a legjobb?”, vagy „12 gyors tipp, hogy úgy keress a Google-ben, mint egy szakértő!”), de vehetünk akár SEO szempontból relevánsabb címet, mint az „Ingyenes hirdetés a Google-on.”

Tovább a teljes cikkre!