RssFacebook
Pages Menu
Categories Menu

7 Tévhit a e-mail kampányokról

2013 Májusa óta Szinte Romulus Loránd a Piac &Profit online marketing szakértő tanácsadója, olvassátok első írását a e-mail kampányokról

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk oldalunkra, és növeljük az eladásainkat, ám sok a félreértés azzal kapcsolatban, miként küldjünk e-maileket a leghatékonyabban, miként növeljük vele bevételünket. Szakértőnk a hét leggyakoribb tévhitet fejti ki.

Magyarországon még mindig nagyon sok vállalkozó, cég és vállalat nem küld ki elegendő vagy akár egyetlen marketing e-mailt sem, elsősorban azért, mert a módszert téves elképzelések lengik körül. Íme néhány tévhit, amelyet mindenkinek érdemes elkerülni.

Ha sok e-mailt küldünk, idegesíteni fogjuk a felhasználókat!

A kiterjedt tesztelés bebizonyította, hogy mindaddig, amíg az e-mail és a tárgy megfelelő és változatos, valamint nem kelt kéretlen és zavaró („spam”) érzést, azaz nem tűnik átverésnek, addig nem valószínű, hogy zavarjuk majd az e-mailjeinkkel ügyfeleinket, vásárlóinkat. Persze néhányan ettől függetlenül is leiratkozhatnak, ennek elkerülése érdekében felajánlhatjuk az e-mailek fogadásának korlátozását a leiratkozás lehetősége mellett/előtt. Ez a lehetőség 10 százalékkal is csökkentheti a leiratkozások számát. Mindig lesznek páran, akiket elveszítünk, de mindig adjuk meg a leiratkozás lehetőségét, sokkal kevesebben fognak leiratkozni.

Ne küldjünk e-mailt kétszer!

Küldhetjük kétszer (de nem többször!) ugyanazt az e-mailt, de rotálva.  Ennek a módszernek a lényege, hogy minden egyes levelet egy másik követ 48 órán belül, amelyet „remail”-nek nevezünk. Alapvetően ugyanaz a tartalma, azonban a tárgya eltérő, és csak azok a személyek kapnak ilyen levelet, akik az elsőt nem nyitották meg! Tapasztalataim szerint a „remail”-eknek dupla akkora a hatékonyságuk (átlagosan 60 százalékos emelkedést látunk) anélkül, hogy új levelet írnánk, vagy új dizájnt rajzolnánk.

Tovább a Teljess cikkhez